Victor Vicşoreanu, Olari, Horezu, Valcea

La paisprezece ani Victor Vicşoreanu (1927–1993) participă la prima expoziţie de ceramică, organizată la târgul de la Mânăstirea Bistriţa, la 15 august, de Sfânta Maria Mare.

Pasiunea pentru lut l-a făcut să-şi aleagă, să-i fie alături, tot o fată care provenea dintr-o familie cu tradiţie în olărit, Eufrosina Giubega.
Prima perioada a creatiei sale, cuprinsa între anii 1964-1965, când decora vasele prin jirăvit şi stropit, iar pe fondul taierelor picta diferite motive, mai reprezentativi fiind lăutarii.
Perioada anilor 1966-1974 este perioada maturităţii artistice, când se rapor tează la tradiţie, păstrând formele, realizând combinaţii inedite ale motivelor.
Victor Vicşoreanu devine un artist al formelor inedite.

A treia etapă a vieţii artistice a lui Victor Vicşoreanu începe cu anul 1974 şi se continuă până la sfărşitul vietii.

Este perioada în care stilul Vicşoreanu ajunge la maturitate şi se desăvârşeşte.

Farfuria de formă circulară cu profil tronconic aplatizat, are decor stilizat, structurat concentric în care predomină motivul central – cocoşul de Horezu: pe marginea jirăvită, pe fondul dantelat, lucrat cu gaiţa, se desfăşoară ghirlande cu configuraţie steliformă: două fine, jirăvite, încadrează o ghirlandă bogată, îmbobocită, cu treisprezece braţe arcuite, constituind ancadramentul motivului central; pe centru, având orientarea sus-jos, este amplasat un cocoş cu creasta şi coada înfoiate, survolat de o pasăre, poate un uliu, mic.

Cromatica – fond alb, decor brun, roşu, verde.

Material: lut, angobă, humă de diferite culori, smalţ plombifer

Tehnică: prelucrarea lutului prin dospire şi îndepărtarea impurităţilor, modelare pe roata mobilă, angobare, decorare cu cornul şi gaiţa, prima ardere, smălţuire, arderea a doua.