Gara din Comănești, Bacău

Realizată în 1892, pe vremea când oraşul Comăneşti era moşie a familiei Ghika, gara mai păstrează şi astăzi frumuseţea de altădată.

Se află la câţiva paşi de Castelul Ghika, realizat în 1885 de arhitectul Albert Galleron, care a făcut și proiectul Ateneului Român și al Băncii Naționale a României.

Gara din Comănești, Bacău

Gara din Comănești a fost ridicată de inginerul Elie Radu, inspirat după modelul gării din Lausanne, Elveția, ca și cea din Curtea de Argeș.
Construcţia unei gări la Comăneşti s-a impus şi în contextul dezvoltării unor exploatări miniere în această regiune. După finalizarea lucrărilor, în anul 1898, s-a realizat linia CFR Târgu Ocna – Comăneşti şi s-au ridicat staţiile Târgu Ocna, Salina, Dofteana, Dărmăneşti.
Un an mai târziu, s-a dat în folosinţă şi linia Comăneşti – Moineşti, iar pe 6 septembrie 1899 s-a inaugurat linia Adjud – Târgu Ocna – Palanca.