Gara din Jimbolia, Timiș

Gara JIMBOLIA a fost inaugurată la15 noiembrie 1857.
Genialul arhitect budapestan Pfaff Ferenc, care a proiectat și stațiile de tren din Szeged, Pecs, Miskolc, Debrecen, Rijeka, Zagreb, Bratislava, Kosice, Vârşeţ, Cluj, Oradea, Carei, Satu Mare, Anina, Simeria, Arad, este cel care a realizat această clădire impozantă.
Atunci a fost montat pe peronul gării un ceas comandat special de la Paris. Este vorba de un ceas Paul Garnier care funcţionează şi astăzi.

Gara din Jimbolia, Timiș

În gara Jimbolia au fost primiţi cu mari onoruri regele Ferdinand, generalul Berthelot, regele Mihai şi regina-mamă Elena, în 1940, ambasadorul Italiei şi mulţi alţii. Pe aici a trecut Carol al II-lea spre exil. Jimbolia este ultima localitate care a intrat în componenţa României după Primul Război Mondial. În urma negocierilor cu Jugoslavia, cele două state au făcut câteva schimburi de localități. Jimbolia a revenit în 1924 României.

Gara din Jimbolia, Timiș

La 15 aprilie 1924, gara Jimbolia devine gară de frontieră româno-iugoslavă.
Gara din Jimbolia este unică şi pentru că are un muzeu al feroviarilor. Pot fi văzute aici câteva piese istorice de mare valoare.
O tricicletă cu care se făcea controlul liniilor în secolul 19, un birou de mișcare din secolul 20, felinare, diferite materiale şi aparate folosite în infrastructura feroviară.