Gara Sinaia, Prahova

Prima gară din Sinaia a fost construită între 1876 – 1880 din fondurile statului român şi avea un aspect clasic pentru acea vreme – un salon central şi două aripi laterale.
În 1911, datorită numărului mare de turişti care veneau la Sinaia, una dintre cele mai la modă destinaţii de vacanţă a vremurilor, mica gară a devenit neîncăpătoare, astfel că aproape întreg ansamblul al vechii gări a fost demolat şi pe locul său s-a ridicat actuala clădire, rezervată exclusiv călătorilor.
Odată cu realizarea gării de călători, a fost construită în vecinătatea ei, în 1886, şi prima gară regală care a funcţionat ca atare până în 1940, căpătând apoi diverse alte destinaţii, precum club muncitoresc, sală de spectacole, restaurant, discotecă, atelier de tâmplărie sau biblioteca.
În prezent, aici funcţionează un spaţiu muzeal interactiv dedicat căilor ferate.

Construcția, formată dintr-un hol central şi două aripi laterale, este cea în faţa căreia opresc şi astăzi trenurile de pasageri care ajung la Sinaia.
La începutul secolului trecut, aici făceau staţie şi trenuri celebre precum Orient Express (tren care opreşte şi astăzi în Sinaia, în voiajul său spre Istanbul) sau Arlberg Express.
În intervalul 1938-1940 se produce un nou eveniment important pentru istoria feroviară din Sinaia. Micul salon princiar extins în 1886 pentru a servi ca “gară regală” a devenit neîncăpător şi demodat, astfel că se construieşte gara regală a lui Carol al II-lea.

Gara Sinaia, Prahova

Este prima construcţie, cea mai nouă, care se vede când trenul dinspre București poposește la Sinaia.
Construită după planurile arhitectului Duiliu Marcu, care a mai proiectat Hotelul Athene Palace, Biblioteca Academiei Române, Opera Timişoara şi Palatul CFR București, este o clădire din piatră în stil românesc, care purta la vremea aceea însemnele regale ale lui Carol al-II-lea.
Dublul CC se vede şi astăzi pe clanţa uşilor şi a fost rezervată exclusiv familiei regale şi oaspeţilor ei.